----

Hej på er!
 
De senaste dagarna har min hjärna mest varit paj. Gör så otroligt konstiga saker som att gå till kylen när jag skulle hämta Eylas kam, springa upp till sovrummet när jag skulle till toan, stå i en evighet och fundera på vad det egentligen var jag skulle göra, samt vara allmänt tankspridd och okonsentrerad. Dock vet jag vad det beror på så det borde gå över snart. Förhoppningsvis.
 
Fredagen var förvånande och händelserik men en jämarns bra dag. Efter klättringen följde Ronja med hem till mig. Vi åt paleomiddag med mamma, pappa och deras matlag som var här, pratade, gick på långpromenad och slocknade senare på kvällen/natten. Eller ja Ronja gjorde det, ca två timmar senare slocknade jag.
 
På lördagmorgonen gick vi upp hyfsat tidigt och åt paleo-plättar med mamma och pappa, resten av dagen gick åt till att lyssna på musik, äta och många försökt till att plugga. Ronja var duktig men för mig gick det tungt. Det var tänkt att jag och Lina skulle åka och spela brännboll men motivation dog så istället åkte jag, Ronja, Alex, Lina, Siri och Eyla ut till Kont och grillade. På vägen hem stannade vi till i Strömbäck, gick en runda i byn och klättrade upp på gympahallstaket, precis som när jag var liten och försökte vara cool och rebellisk. ;) Det var alldeles för länge sedan jag var där, blev nästan rörd när vi gick förbi alla våra lekställen vi hade som barn (vilket jag inte riktigt gjort sedan vi flyttade). Vi klättrade upp i den stora lönnen där många timmar spenderats året om. Det var en sån otroligt lustig känsla att sitta där på favoritgrenen igen, på samma plats fast mer än 7 år senare. Jag togs lixom tillbaka i tiden och känslan är obeskrivlig men jag såg verkligen mig själv sitta där som 7-åring igen. Känslan att "det kändes som igår" gjorde sig verkligen verklig. Flashbacks. En såndär känsla som man bara blir arg av när man ska beskriva den eftersom att det inte går...
 
Söndagen var inte allt för händelserik, gjorde bort lite plugg, försökte skriva på svenskatalet och tränade.
 
Idag tog jag mig upp, pigg och på bra humör, gjorde mig i ordning och gick ut för att cykla till skolan. När jag trampade iväg märkte jag dock att det var punka på bakdäcket. Pappa hade inte tid att skjutsa mig sååå jag missade studiebesöket på Green Zone som jag ändå sett fram emot. Senare, för att ta mig till skolan och lämna tal-skissen till Gunnel lånade jag grannens cykel och spurtade till skolan och tillbaka. 
 
Nu ska ta mej tusan mitt tal bli klart, sen ska jag efter middagen bege mig till IKSU för cykling och BodyPump! Det och middag ser jag såå fram emot!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: