"Barnmat" är gott

Hej på er!
 
Imorse vaknade jag upp i ett tält. Det blev premiärtältning för säsongen, dock precis nedanför altanen på tomten haha. Vi fick hem vårt nya 2-mannatält för ett tag sedan och igår testade pappa att sätta upp det för första gången så när det ändå stod där tänkte jag att det var lika bra att ta tillfället i akt. Älskar att tälta oavsätt om det är i fjällen under blåst och regn eller hemma på tomten, det är alltid mysigt.
 
Natten mellan söndag och måndag kom jag och ronja hem från Ockelbo marknad, någon gång efter 1-tiden. Vid avresan till Ockelbo hade jag ju en rejäl förkylning som satte sig på halsen/rösten så på fredagen, första marknadsdagen kunde jag knappt prata. Fick lixom ta i lika mycket som när jag skriker för att få fram några tysta pip, rösten lät helt förvrängd och jag kunde inte ta några höga eller mellantoner för då stängde rösten av. Kan säga att det var en aning drygt när jobbet går ut på att ropa in folk för att provsmaka och sedan babbla på hela tiden. Det gick tack vare Ronja men det var inte de roligaste förutsättningarna jag haft... Halsen blev lite bättre för varje dag och nu kan jag prata med en hyfsat bra röst men hostar typ varje gång jag tar ett djupt andetag.
 
Nog om min förkylning! Jag har nu två lediga dagar framför mig innan vi tar oss iväg mot Bjurholm eller Pajara, vilken inte är bestämt. Bjurholm hade varit trevligt då jag och Ronja isf tar med oss deras nya husvagn och sover själva i den under marknadsdagarna men Pajala är en stor och riktigt trevlig marknad också då hela "marknadsgänget" samlas och vi bor i finland hemma hos Ronjas farmor + partner/man/gubbe (vad säger man??). Bortsätt från alla de biljontals myggen som attakerar dig direkt när du kliver utanför dörren är det ett mysigt ställe.
 
Bildutbudet är rätt litet från marknaden men här är en bild från resan hem. Detta var den lyxigaste middagen jag kunde hitta i paleo-väg (om man bortser från att det var helfabrikat) på Statoil vid 22-tiden då det mesta var stängt. Färdig köttfärsås orginal, 4 portioner från findus som endast behövs värmas upp. Bortsett från lite stärkelse och socker var den paleo! Kötthalten låg dock typ på 1 % men den var faktiskt god ändå, trots att jag åt den ouppvärmd. Smakade lite som barnmat men det har jag inget emot faktiskt. För några år sedan hade jag en period då jag kunde köpa barnmat på ica bara för att jag tyckte det var så gott. Pinsamt men sant.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: