Åsele, Karesuando och nu Kiruna

(Detta inlägg skulle ha publicerats igår morse men internet här på hotellet i Kiruna är lite konstigt så det publicerades nu tis ist..)
 
Hej!
 
Helgen som nyss passerade spenderade jag, Ronja och Emelie i Karesuando - sveriges nordligaste tätort. Det tog ca 9 h för oss från umeå och hela vägen dit med skåpbilen + släpet. På vägen stannade vi även i Arvidsjaur en kortis och fick då se stugan som Emelies familj håller på att bygga!
 
Hela marknadshelgen gick rätt fort även om det var en rätt lugn marknad i den lilla tätorten, där det mest intressanta som finns är en handlarn´affär och en snabbmatsresturang. Myggen och knotten ska jag inte ens börja skriva om men miljön och utsikten i Karesuando är dock mycket vacker!
 
Här kommer en bildbomb med text! De första bilderna är dock från Åsele och de flesta är tagna av Ronja med hennes kamera. Ångrar att jag inte tog med min.. 
 
Åsele
 
Titta, jag sålde som smör på Åsele marknad! Jag och Ronja vann till och med 2 av de 4 dagarna mot våra tävlingskonkurrenter! (samma företag)
 
Här är alltså våra tävlingskonkurrenter..
 
Ibland blir det tomt, lite segt och tråkigt... Men då tar man en kaffe så löser det sig!
 
På Åsele marknad hade vi i "marknadsgänget" som jag kallar oss ställt ihop alla 5 husvagnarna i en ring så att vi hade som en egen innergård, det var megamysigt! Här mös vi, lagomt möra + rosiga och varma om kinderna (som vi/jag alltid blir??), i husvagnen efter en lång arbetsdag. Så trötta.
 
Världssöta
 
Försökte ta en hoppbild på vägen hem från Åsele...
 
Efter två dagars ledighet drog jag Ronja och Emelie som sagt iväg med skåpbilen och släpet mot Karesuando. Fina vyer längs vägen!
 
Och fin utsikt från ståndet dessutom!
 
Världens bästa arbetbästis!
 
Efter Karesuando marknad drog vi vidare mot Kiruna, checkade in på hotellet och slocknade sedan bumms. Nu väntar hotellets frukostbuffe som jag taggat sedan vi kom! Hoppas bara det finns saker jag kan äta!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: