Mån & Tis

Igår, måndag var det vanlig skoldag och efter den åkte jag hem och pluggade biologi (all ledig/överbliven tid går åt till det, usch) fram tills det var finska. Cyklade dit, mötte upp Ronja som också skulle sluta, gav min lärare en kram och en chokladask, sa tack och adjö och gick ut därifrån för sista gången. Skönt! Typ ända sedan innan jul har jag fundera på att sluta främst eftersom att jag aldrig är motiverad till att gå dit men också för att jag inte har tid/hellre lägger tid på annat, typ skolarbete och välbehövd vila från det. När jag kom hem gjorde jag en ägglatte (låter äckligt, jag vet) och avnjöt den tillsammans med biologiboken. Lite senare tog jag en paus och cyklade iväg till gymmet.
 
Idag klev jag upp extra tidigt för att hinna yoga/meditera innan jag cyklade till skolan. Innan påsklovet anmälde jag mig till en "30-dagars mindfull based achivement" där man via mail får en ljudfil med en kort mindfullness-session. Det låter kanske flummigt men det är hur skönt som helst! Man mår så bra och får verkligen en perfekt start på dagen. Jag lovar. Ibörjan kändes det ovant och konstigt men man blir nästan lite beroende när manväl har kommit in i det! Biologin, klassrådet och geografin gick snabbt, därefter cyklade jag hem i solen (!!!) för att äta lunch. Det var så soligt och varmt + vindstilla att jag efter maten satte mig på altanen med en kopp kaffe och min inlästa biologibok i lurarna. Livet!!! (förutom biologin då) När jag gick in hade jag t.o.m. bikini ränder på axlarna = wow? Vid 14-tiden cyklade jag mot skolan igen för att ha knappt en timmes fotolektion men gick tidigare eftersom att jag trodde att jag hade tid på hjärtmottagningen. När jag väl hade cyklat hem och märkte att pappa inte var hemma tog jag mig en titt på kallelsen och såg att det inte alls var idag, utan om två veckor... Förstår inte hur jag fick för mig att det var idag, inte ens liknande datum..? Måste ha drömt eller nått. Hur som fick jag istället tid till att återigen plugga inför provet vilket VERKLIGEN behövs. Är något orolig... men det ska bli skönt att göra bort.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: