23 Juni

När jag inte har skrivit något här på länge, sedan innan studenten känns det kanske passande att skriva en hel lång recension av studentens lyckliga dagar och hela faderullan men att sammanfatta en hel vecka av sjukt bra dagar är svårt och skrivande överhuvudtaget är inte min grej så det tänker jag inte ge någon större utläggning om. Men kort och gott kan jag säga att allt gick så snabbt att jag nästan inte hängde med, mycket hann hända i livet och det var så himla himla kul! Den veckan hamnar långt upp på listan av bra dagar i mitt liv, definitivt.
 
Sedan sommarlovet, livet började har jag hunnit vara förkyld (tillsammans med typ majoriteten av alla studenter) åka på utflykter, träffat kompisar, varit och klättrat ute (vilket var så sjukt kul!!) och umgåtts med min famlij. Jag har även hunnit lära mig flugfiska, invigt Älvtåets ekobar, café och resturang som öppnade här nere vid älven vid mig. Stället recommenderas starkt då det kanske är världens mysigaste cafe/resturang med bästa läget och bästa kaffet. Ekologiskt dessutom! De senaste två veckorna har jag dessutom nästan hunnit bli stammis på Baggböle herrgård där det druckits ett antal koppar kaffe på altanen med utsikt över älven, sittandes i timmar med fint sällskap. Där är det allt fint.
 
Just nu sitter jag i solen med en kopp kaffe, Eyla ligger på gräsmattan bredvid och springer och skäller i sömnen. Planerna för dagen är lösa. Ikväll blir det grillning med faster och min kusin, jag borde cykla till stan för att gå till banken och fixa en sista sak och sedan har mamma bett mig gå ut för att plocka granskott. Japp, granskott till en granskottsmoothie (asgod) som vi börjat göra här hemma. Alltså ja, ibland känns min familj lite annorlunda, stenåldersfamiljen Lundgren borde det stå på brevlådan.
 
 
De närmaste dagarna lär för det mesta spenderas med min faster och kusin som har kommit upp hit till Umeå och sedan åker jag iväg på torsdag för säsongens första marknad i Ockelbo. Eller tjuvstarten gick egentligen förrförra lördagen då jag och Ronja jobbade en dag på Obbolamarknaden men detta blir första "riktiga" som vi åker iväg till. När startskottet gått kommer jag att jobba varje helg fram tills vi två åker till Ghana. Jag går bara och väntar på att nervositeten ska komma. Hela resan är ju bokad och betald till och med men än så länge känner jag mig lugn men ändå sjukt taggad.
 
Några obligatoriska studentbilder, som vissa av er nog redan sett. Fler kommer senare!
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: