Dagstur i Abisko + Thaimat

De två närmaste dagarna har vi spenderat i Kirunas centrum och lite utanför. Vi har shoppat, ätit, fikat och haft det himla trevligt. Idag har vi däremot vandrat hela dagen. Efter att ha avnjutit en som vanligt låååång frukost här på hotellet (världens bästa frukostbuffe) tog vi bilen till Abisko och påbörjade en dagstur upp på fjället. Som jag har längtat! Under Åsele marknad var det tänkt att jag skulle hänga med mina föräldrar och två till för att göra en 4 nätters vandring ute i Sarek men oturen var framme så både jag och pappa bar på en förkylning som ställde in hela vandringen som vi så länge planerat. Det var riktigt surt. Vi som suktat efter Sarek så länge...
 
Men jag fick mig min fjälltur idag och det är jag tacksam för! Det var så skönt och mysigt och vi hann precis till bilen innan regnet började falla. Påvägen hem stannade vi på Arctic Thai & Grill och åt supergod thaimat för andra kvällen i rad. Men for real, har du vägarna förbi Kiruna så bör du stanna där för det är nog det bästa Thaistället jag ätit på!
 
Dagens val, helt (paleo dessutom):
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen lär vi nog se en film innan vi somnar! Taggar verkligen hotellfrukosten imorgon, det sorgliga är dock att det är den sista innan vi åker till Jukkasjärvi... Men hotellfrukosten där är också megabra, om det hållt i sig sen förra året vi bodde där på ishotellet!
 
Imron ska jag försöka lägga upp lite bilder på resturangen och frukostbuffén för det är så fina miljöer, älskar stilen! Sen lär det komma bilder från vandringen så småning om också!
 
Godnatt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: