Recap/bildbomb

Hej, nu är jag tillbaka!! Har haft lite fullt upp och därmed inte orkat blogga.
 
Förra helgen åkte jag och en kompis till Hemavan/Tärnaby för att åka snowboard. Vi tog bussen upp på fredagen, bodde i Tärnaby hos Maria och Ola (några min familj känner genom Ghana Union), åkte snowboard både lördag och söndag, hade det megabra och fick sedan skjuts hem med dem eftersom att de ändå skulle till Umeå. Flyt!
 
Helgen som nyss var spenderades också i Hemavan/Tärnaby, men denna gång åkte jag iväg med mina föräldrar som skulle dit för styrelsemöte med Ghana Union. På lördagen åkte vi snowboard/skidor i Hemavan och på kvällen blev hela Ghana Union-crew:et hembjudna till Maria och Ola på middag. Efter middagen hade de sitt styrelsemöte och jag satt i rummet bredvid med ögonen i biologiboken men öronen fokucerade mest på mötet. Ser såå mycket fram emot Ghanaresan i höst så det ju går inte låta bli att lyssna när de pratar om ghana!! På söndagen var det tänkt att vi skulle gå på tur eftersom att det skulle vara megafint väder, men det började blåsa nå jävluskt så vi körde ett mindful Yoga-pass istället som leddes av en av styrelsemedlemarna som är utbildad yoga-lärare! Hur nice som helst, där på söndagsmorgonen. Därefter packade vi in allt i bilen, inklusive Eyla som var med (hon verkligen stortrivdes i fjällen) och åkte sedan hemåt. Det var jag som körde större delen av vägen upp till Tärnaby och det gick super bra. När vi skulle hem dock hann jag bara köra ca 1 h innan jag hörde ett konstigt ljud från främre delen av bilen och kände en svag, konstig bränt däck-lukt. Pappa bad mig köra in till kanten och när jag började bromsa förvärrades ljudet. När jag hade stannat bilen kollade jag ut genom sidofönstret och såg att det rök från främre däcket. Paniken där. Pappa konstaterade dock ganska snabbt att det var något fel på bromsarna (tror det var det) och att det blivit överhettat, mamma sa direkt "ring bärgaren" (ja hon var less och ville hem) men pappa skulle som vanligt först tänka över alla möjliga alternativ och möjligheter. Som tur var ringde vi inte bärgaren utan pappa tog över rodret och testade köra bilen en bit. Ljudet var borta och bromsarna hade svalnat men för säkerhets skull stannade vi då och då för att tittat till däcket samt undvek att använda bromsarna så långt det gick, dvs körde överdrivet mycket eco-driving (y) och använde handbromsen lite lätt istället. Vi kom hem välbehållna om än lite senare än det var tänkt och bilen fick med momangen åka in på verkstan.
 
Bilder från första helgen
glad?
Alltså haha älskar nöjda minen. Fri tolkning av vad det ser ut som att jag gör.
Slog oss ned på en färdigskottad soffa i solen och njöt av lunchen
finis
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: