<<>>

Denna lördag började tidigt på löpbandet. Gah, älskar att starta lördagar tidigt med träning. Vet inte hur många gånger jag har sagt det men det tåls att sägas igen för det är underbart. Efter det hann jag gå en prommis med Eyla och stressteka hittepå-bananpannkakor innan jag fick skjuts till Bräntis för att åka snowboard med Lina. Härligt att få rasta brädan lite och både vädret och sällskapet var perfekt dessutom.
 
Så nu sitter jag här i soffan, alldeles mysrosig och varm om kinderna, dricker latte och väntar på att Ronny ska komma hit. Mamma och pappa flänger runt som höns här i huset just nu och packar, ni vet sådär lagomt stressade när man sistaminuten packar inför en utlandsresa. För imorn kl 05.00 skjutsar Ronja ut dem till flyget och lämnar därmed mig, Eyla och huset för oss själva. De ska till Gran Canaria och vandra och jag får inte följa med. Till en början var jag bitter för att jag inte fick följa med på deras äventyr men nä, nu vill jag nästan att de ska lämna huset så snabbt som möljigt. Sjukt taggad på att få leva loppan här hemma, på att få ha hela huset för mig själv, handla, laga all mat själv, dra ut soptunnan till vägen inför sophämtningen, vattna blommorna, prata med mig själv, städa på vår städtorsdag, spela musik 24-7 osv. Lär nog behöva lite sällskap efter några dagars ensamhet men det löser sig!


Me tomorrow



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: