Idag ligger vinden rätt

Idag ligger vinden i precis rätt riktning för direkt när man kliver utanför dörren möts man av doften av nybakade semlor och diverse fikabröd från Hagabagarn (Hagabröd) som ligger några kvarter bort. Vanligtvis måste man traska iväg några kvarter eller gå förbi utanför bageriet för att känna doften av nybakat men inte idag, på semlans dag. Så fort jag tänker på semlor börjar det vattnas nå förskräckligt i munnen så jag har bestämt mig för att testa baka de omtalade semmelwrapsen, lite senare.
 
Gymnasiearbetsveckan till ära har jag inte gjort ett skvatt. Inte särskilt förvånad nä. Jag har dock jobbat men på en annan uppgift som jag lämnade in i morse. Idag blir det dock andra bullar, jag ska jobba som en tok fram till eftermiddagsfikat med pappa!

Okej där sket sig den planen. Pappa steg just in genom dörren med en Hagabrödspåse innehållande ett Leveinbröd, två semlor och en påse fullproppad med "extrakakor" som en av ägarna brukar smyga ner i påsen med jämna mellanrum. Innerst inne visste jag att han inte skulle kunna motstå frestelsen att köpa två semlor, den stammisen som han är. Så mina semelwraps får helt enkelt bli en annan dag!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 






Ha en bra Semmeldag!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: