Onsdag - Torsdag

Äntligen hemma igen. Sitter nyduschad vid köksbordet och dricker kamomillte -> sövande, så jag ska snart gå till sängs.
 
I onsdags efter skolan cyklade jag hem och packade sova-över-grejer och cyklade sedan iväg i halkan med eyla (men det gick bra) till farmor, som bor centralt i stan. Vi hade nämligen bestämt att jag skulle sova över hos henne eftersom att jag ändå började tidigt morgonen därpå samt eftersom att det passade bra med mina planer för torsdagen. Och för trevlighetens skull så klart. När jag hade lämnat av min packning och Eyla hos farmor cyklade jag vidare hem till Lina för att äta middag där. Vi gjorde semlor till efterrätt som blev mumma så nu är årets andra semla avklarad, om nu min första semla ens räknas för den var verkligen i ministorlek. Det var iaf en mycket trevlig och mysig kväll.
 
På torsdagen vaknade jag upp i "mitt" gästrum hos farmor och morgonen var precis som när jag var liten och sovde över hos farmor och farfar (som också levde då). Under min uppväx har de nämligen varit som mitt andra hem och andra dagis kan man säga när mina föräldrar antingen jobbade eller var bortresta. Morgonrutinerna är fortfarande likadana. Samma goda frukost, yoghurt med havrefras och farmors underbara blåbärssylt, te (som förut var oboy) och macka framför Tv4-morgon. Farmor läser tidningen och dricker kaffe samtidigt som som ibland slänger ett öga på tv:n. Denna stund är så nostalgisk och så mysig. Man känner sig som 7 år igen. När jag kommit tillbaka till verkligheten och insett att jag snart är 18 år samt går på gymnasiet går jag och sminkar mig, packar datorn + biologiboken och cyklar sedan till skolan.

Skoldagen gick fort eftersom att den enda lektionen var biologi. Därefter åt vi lunch och cyklade sedan till Nolia för utbildningsmässa. De enda nämnvärda sakerna som hände där var att jag:

1. fick en gratis påse tuggummi
2. kom på att jag vet några utbildningar som jag inte vill gå, det är alltid nått iaf.
3. kom 2:a på försvarsmaktens tävling då man skulle hänga i en stång i det översta läget vid en pull-up så länge man kunde.

Efter det träffade jag mina syrror på stan för att gå och fika på NK samt uträtta några ärenden. Jag minns knappt sist vi gjorde någonting tillsammans bara vi tre själva sedan de båda flyttade hemmifrån så det var välbehövligt och mysigt. Mer av det!

Efter fikat och ärendena traskade vi till farmor och käkade ärtsoppa och pannkaka - guuuuse'gott. Det är en liten tradition vi brukar göra nån gång då och då. Senare på kvällen när syrrorna tagit sina bussar hem till sig tog även jag och Eyla vårt pick och pack och cyklade hem till oss, lagomt trötta efter dagen.

Nu har ni fått läsa en hel del, om ni nu orkade er igenom hela gröten. Alltså denna blogg startade ju typ som en rawfood-bogg för mitt gymnasiearbete men ja, nu skriver jag ju mest om min vardag. Det får blir som det blir och om ni vill och orkar läsa om min vardag så är ni välkomna hit. hehe. 

Godnatt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: