Overnight Oats

Lägger snabbt in ett recept på min nya frukost som jag har ätit i tre dagar nu. Man förbereder gröten kvällen innan så på morgonen är det bara att ta fram den, toppa med frukt och bär och sedan hugga in. Supergod, enkelt och magen blir glad!

Dålig bild och bananskivorna täcker gröten men whatever
 
1 portion
 
1 dl eko havregryn
1 msk chiafrön
½ msk linfrön
1 nypa salt
1 krm vaniljpulver
1 ½ dl mandelmjölk/havremjölk/rismjölk etc
 
Blanda alla torra ingredienser och häll sedan över vätskan. Bryt ner några valnötter eller annan nöt om du vill. Täck över skålen och låt stå i kylen under natten. Ta fram på morgonen, toppa med frukt och bär, njut!
 
 
Receptet som jag utgick från första gången innehöll även 1 msk kakaonibs och ½ dl granatäpplekärnor som blandades ner i gröten men jag tycker att det är godare med en "neutral" gröt som man sedan kan toppa med valfria tillbehör.




Postat av: Hanna
2015-02-19 - 22:49:48

Åh, lät svingott! Ska testas genast:) Vad är det för piller du äter? #falkögonenläggermärketillallt

Svar: Det är D-vitamin -> rekommenderas! Extratips på Overnight oats: Jag har börjat blanda i en halv mosad banan och kakaonibs nu och det blev ännu godare! Kan tänka mig att jordnötssmör också är gott i men har bara toppat med jordnötter!! :))
None None

URL: http://www.lifeeofhanna.blogg.se


Postat av: Hanna
2015-02-19 - 22:50:31

Hahhah wtf, råkade länka till min gamla blogg....

URL: http://www.hannamarialovisa.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: