Kanske borde göra något åt saken

Hej!
 
Har varken haft tid eller ork för att blogga under lovet så delvid därför har det stått tomt här.
 
Snabbresume av lovet: Innan och under början av lovet hade jag två kompisar här hos mig. Den ena från Stockholm och den andra från Härnösand. Trots att jag de sista dagarna innan lovet var tvungen att plugga medan de var här så var det ändå så skönt att få träffa dem för det blir ju mer sällan när man tyvärr bor så långt bort ifrån varandra. Sista kvällen var vi och åt på Taj Mahal vilket blev premiär för min del. Även om jag hade väldigt höga förväntningar (vilket ofta resulterar i besvikelse) då jag blivit rekomenderad av flera att gå och äta där så var maten godare än jag tänkte mig. Såå gott - 5/5!
 
När de hade åkt hem passade jag på att göra bort endel gymnasiearbete och träna. Jag minns inte vilken av dagarna det var men nån av dagarna åkte jag på ett nytt test-pass som IKSU Spa och Sport har tagit in: Sprint heter det. Sprint är ett högintensivt intervallpass på cykel som inspirerats av HIIT träning. IKSU Spa och sport är två av fyra anläggningar i sverige som testar detta nya pass från Les Mills och när vi satt där i cykelsadeln och värmde upp innan passet började fick vi veta att vi var först ut i sverige att köra passet där på morgonkvisten. Då blev man lite extra taggad. Sprint är nog det roligaste, peppigaste och mest endorfinframkallande cykelpasset jag varit på även om det var sjukt tufft och intensivt. Till skillnad från RPM och "vanliga" cykelpass är Sprint endast 30 minuter (men dock intensivare) vilket faktiskt var ganska skönt även om det kändes som att det helt plötsligt tog slut. Sprint rekommenderasom verkligen om du har möjlighet att testa!
 
På onsdagen (tror jag) åkte jag, Ronja och hennes mamma iväg till Robertsfors där de känner en kvinna som har en Islandshästgård, för att rida ut en sväng som sedan blev 2 h. Det var första gången jag och Ronja red på islandshästar och därmed första gången vi töltade - kul kul!! Jag hade GoPro:en på bröstet och har nästan hela ritten på film. Kanske klipper jag ihop ett längre och bättre klipp än det jag la ut på Instagram. På kvällen var det tänkt att jag skulle bjuda Ronja på middagsbuffé men eftersom att det blev så sent så körde vi på lunchbuffé dagen efter istället.
 
På fredagen tog jag 12 bussen in till stan från Norrmjöle och blev upphämtad av pappa tillsammans med mina två systrar. Vi åkte hem till Hedvägen, bytta om och gick sedan hela familjen ner till älven och grillade samma slags mackor i gjutjärnsmackgärnet som vi gjorde ute på isen i Strömbäck när vi var små. Återupplevde min barndoms-favorit-smak. Efter det duschade vi bort grillröken och åkte allesammans in till stan för After Work-buffé på Invito. En mycket mysig och trevlig dag med mina bästa.
 
På lördagen hände inte specielt mycket på dagen men på kvällen cyklade jag iväg för en spelkväll med ett gäng och på söndagen avslutades lovet med Snowboard åktning och stenugnsbakad pizza på Sundlinska gården i Tavelsjö på vägen hem!
 
Skolan har nu börjat och jag kan inte vara mindre motiverad. Trots att jag sover typ 8 h per natt är jag ändå trött och osocial på dagarna. Uppgifterna har bara vält över mig på dessa tre dagar som jag har hunnit gå i skolan men jag ska ta tag i det så snabbt som möjligt så att paniken inte hinner komma. 
 
Nu ska jag cykla iväg till IKSU för att hämta ut biljetten till Yoga-passet som jag hade bokat, slänga den i soptunnan och cykla hem igen. Mark, roligaste och bästa yogainstruktören ska av någon anledning inte ha passet idag så då blev jag otagg och funderade på att gå på nått annat pass. Märkte då att det var Sprint ikväll så då var beslutet givet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: