Kobucha en vårdag som denna

Blev glatt överraskad när jag hittade min favoritdryck i kylskåpet.
 
Kombucha kommer ursprungligen från Kina där den redan 220 f.kr började framställas. Den kallades då för Livets Elixir. Denna raw food-dryck är en mjölksyrabakteriekultur som har fermenterats/jäst med ekologiskt te vilket gör att det under jäsningsprocessen bildads nyttiga näringsämnen. Kombucha är rik på b-vitaminer som hjälper kroppen att ta upp energi ur maten samt bryta ner fett. Drycken är även full av antioxidanter som är viktiga för kroppens immunförsvar samt skyddar cellerna mot fria radikaler. Eftersom att Kombucha består av levande bakteriekultur kan den verka lugnande för magen och matsmältningen. Passa bra att dricka till maten, i samband med träning och yoga, eller under en stund i vårsolen!


Postat av: Hanna
2015-03-13 - 21:19:19

Låter så spännande! Var hittar man denna godbit, och till vilket pris? Vad smakar den som haha?

Svar: Här i Umeå har jag hittills bara sett dem på Hälsokraft i deras "rawfood-café-disk" och den kostar runt 32 kr tror jag! Förutom originalsmaken finns den med tre olika smaksättningar men de smakar lite som cider eller typ som mousserande vitt vin! Lite som utspädd äppelcidervinäger också haha (det lät inte så gott) men de är supergoda och ibland får jag typ samma effekt som av kaffe alltså en aning speedad och lycklig haha... :P
None None

URL: http://www.hannamarialovisa.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: